اخبار

فعالیت بیش از 5000 نفر کادر پرستاری در استان

فعالیت بیش از 5000 نفر کادر پرستاری در استان
فعالیت بیش از 5000 نفر کادر پرستاری در استان
دکتر رضا پور میرزا ، مدیر پرستاری دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی معاونت درمان بیان داشت :
در بخش مراکز آموزشی درمانی دانشگاهی شامل 19 بیمارستان 4640 نفر کادر گروه پرستاری ( در رشته های پرستاری ، اتاق عمل و هوشبری )
مشغول فعالیت بوده که از این تعداد 3450 نفر پرستار در حال ارائه خدمات پرستاری به بیماران می باشند. همچنین در بیمارستان های غیر دانشگاهی 1402 نفر در گروه پرستاری فعال بوده که از این تعداد 880 نفر پرستار هستند.
- یکی از شاخص های مهمی که در این حوزه همواره مورد توجه بوده است ، شاخص ملی پرستار به تخت بوده که در مراکز دانشگاهی 24/ 1 و در مراکز غیر دانشگاهی 14/1 می باشد.
- در سال جاری یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه پرستاری برقراری و اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که پس از 15 سال پیگیری مداوم و دستور مقام معظم رهبری در این خصوص ، به اجرا درآمد در این طرح به ازاء ضرورت تخصصی پرستاری در بخش های مختلف به پرستاران بالین بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و سازمان های بیمه گر تعرفه مشخص پرداخت می گردد.
- ایشان در ادامه بیان داشت : تخصصی شدن رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و همچنین راه یابی پرستاران به سایر رشته های گروه پزشکی و انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی نشان از پیشرفت این حوزه می باشد.

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید