اخبار

برگزاری جلسه کارگروه درمان

برگزاری جلسه کارگروه درمان

ابتدا توسط دکتر شتابی در خصوص اهمیت و نقش آمادگی مراکز در بحران توضیحاتی ارائه گردید و در ادامه توسط دبیر زیر کار گروه ساختار مدیریت بحران کشور ، استان و کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث و بلایا و نیز منابع علمی ایجاد ساختار های مدیریتی بحران در مراکز درمانی و ابزار سنجش میزان آمادگی بیمارستان در حوادث و بلایا تشریح و توضیح داده شد.

شرح وظایف کارگروه برای حاضران قرائت گردید و در خصوص هر کدام از وظایف اقداماتی که صورت گرفته بود توسط مجریان توضیحات لازم ارائه گردید. در پایان موارد ذیل برای پیگیری و اجرا تصویب گردید.

  1. به استناد سنجه های استاندارداعتبار بخشی ساختمان قسمت 4 نقشه : شواهد و مستندات که نشان می دهند نقشه های مندرج در استاندارد با تائید وزارت متبوع موجود است و نقشه معماری تائید شده با شرایط فعلی مطابقت دارد و در صورت هر گونه تغییر کاربری تائیدیه لازم از مراجع ذیصلاح اخذ شده است. مصوب شد که در کارگروه تخصصی مطرح شود که هرگونه ساخت وساز و تغییر با معاونت درمان واحد مدیریت بحران و حوادث و دفتر فنی دانشگاه صورت گیرد
  2. تدوین بسته خدمتی بیمارستان صحرایی ( نیرو تجهیزات نوع بیمارستان نقل و انتقال تجهیزات پشتیبانی ) طی برگزاری سه جلسه برای تدوین بسته خدمتی بیمارستان صحرایی با حضور مسئولین پیگیری (مدیریت پرستاری . بسیج جامعه پزشکی . فوریتها.

نظام پزشکی. دفتر تجهیزات پزشکی)

  1. برگزاری جلسه با دبیران کمیته بحران و رؤسای بیمارستانها هر ماه و پیگیری اجرای محتویات کتابهای رفرنس مدیریت بحران درمراکز درمانی ( ارزیابی خطر بلایا در بیمارستان . آمادگی بیمارستان در حوادث و بلایا)
  2. ارسال نامه برای مراکز درمانی و اعلام برنامه اول برای جلسه 30/1/94
  3. ارائه بسته خدمتی در حوزه های تخصصی تریاژ و تخلیه
  4. ارئه بسته خدمتی تامین خون وفراورده های خونی و آمادگی حوزه انتقال خون در بحران
 

۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید